lördag 8 januari 2011

En stjärna har slocknat!

När jag igår kväll skrev om min ängel i granen och min farmor Alice som fyllde år hade jag inte tittat till Alice hamster Nova på några timmar. Alice skickar plötsligt ett sms och frågar hur det är med Nova  - en ängel måste ha viskat till henne - att Novas tid på jorden var slut. Det ska väl tilläggas att Nova inte varit frisk på sista tiden och att vi hade bestämt oss för att ta henne till veterinären nästa vecka, när Alice var tillbaka från Åre.
På något sätt kändes det skönt att Nova fick somna in hemma i sin bur, även om det var synd att Alice inte hann komma hem innan det hände.
Vi hjälptes åt att lägga Nova i en fin ask och Alice gjorde den extra fin med sina avskedshälsningar.
Jag kommer faktiskt också att sakna vår lilla fina stjärna Nova. Hon har varit mitt sällskap och mitt ansvar när barnen bott hos T och jag pratade med henne varje dag, hon har alltid varit mer social än vad jag föreställt mig att en hamster skulle vara.
Nu hoppas vi att Nova vilar i frid!

Jag hann med ett träningspass innan jag mötte Alice och de andra från Röda Korset på stationen innan lunch. De såg trötta, men nöjda ut efter sin vecka i Åre.
Tårar har, som ni förstått fällts idag, men vi har faktiskt också hunnit packa upp och tvätta en del, åka till mormor och morfar och blivit bjudna på stor och god fika, hämta Max från Nyårssaluten och äta tacopaj och sedan blev det film och lördagsgodis!

Amaryllisen har slagit ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar