fredag 7 januari 2011

Trött trött och sent ljus på blommor

En frustrerande jobbdag (igen)... telefonmöte inbokat till halv tolv och lite smånervös då det var första gången jag skulle statusrapportera. Laddade, förberedde mig med frågor jag hade, svar jag trodde mig behöva leverera och säkert lite att försvara och så blev det inget och har fortfarande inte fått någon förklaring till varför. Det är klart att jag känner mig besviken, även om jag inte såg direkt fram emot det, för nu finns det kvar till efter helgen och jag måste ladda om. Det finns säkert en bra förklaring till varför jag aldrig blev uppringd, men lite tillplattad känner jag mig allt.

Det var ett rejält jobb att få bilen isfri i kväll  - snö igår, plusgrader idag och -5 när jag skulle starta bilen  så det blev dagens träning, idag mest armstyrka alltså. Undrar när jag ska lyckas ta mig till ett riktigt träningspass på gymmet igen! På hala dimmiga vägar blev det en tur till brevlådan (finns en moster som snart fyller jämnt!), till affären och för att hämta W hos kompis.

Julpyntet är nu nerpackat, klarade inte att vänta längre, med undantag för granen och adventsstjärnor och ljusstakar. Granen får nog flytta ut i helgen, men stjärnor och ljusstakar tycker jag är rätt mysigt att behålla några mörka mornar och kvällar till.  I granen hänger och skattas denna lilla ängel högt, som kommer från min farmor Alice, som just idag skulle ha fyllt 106 år!


 




Amaryllisen kämpar för att spricka ut och ser idag ut så här:


Denna blå hyacint har hållt ut länge, antagligen beroende på att den fått stå i det ibland rätt svala uterummet. Toppen är fortfarande inte utslagen, men nu kämpar den stackaren mot någon som vill bli av med julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar