tisdag 4 januari 2011

Vattengympa kändes bra efter intensiv jobbdag!

Har inte haft några längre pauser idag - deadlines för månadsrapportering och mycket nytt att försöka förstå och administrera och samtidigt det nu vardagliga jobbet med att försöka få alla accesser och system att fungera oavsett om vi sitter i Sverige, Indien eller på Filippinerna! Det var någon som bekrev projektledarrollen som att vara en router och det stämmer rätt bra - för man känner sig rätt ofta som en enhet som ska koppla ihop olika nätverks trafik/problem och dirigera trafiken i  dessa olika nätverk rätt och ibland blir det fulständigt fel i mina interna tabeller...
Nu är filer levererade och drafts uppladdade och när klockan var nästan sex så orkade jag inte mer idag. Kände mig rätt slut med bultande huvudvärk och svidande ögon och lagade middag till pojkarna och en kompis till W. En trevlig med enkel middag inmundigades och jag bestämde mig för att jag hade energi till att prova ett vattengympapass. Som sagt...energi föder energi... för ett par veckor sedan hade jag nog sjunkit ner i soffan och inte orkat göra så mycket mer efter en så hektisk arbetsdag.

På Filborna Arena försöker man göra sig av med den tantvarning som funnits för vattengympa och det kändes som om de redan var en bra bit på väg, då det verkligen var både blandade åldrar och kvinnor och män. Jag blev ordentligt trött i vissa övningar men de känns ändå skonsamma och det pasar mig rätt bra så här i starten. Idag fick jag lära mig att man kan ha en freesbee till mycket jag inte kände till innan. Sätt händerna på bassängkanten, fötterna i freesbeen på väggen framför dig och gör tex liggande åttor, stora cirklar eller skriv ett stort M. Jag lovar att magmusklerna fick jobba och det kommer att kännas både där och i benen av att tex trampa vatten.

För att kompensera förbränningen njöt jag och sönerna lite god glass när jag kom hem!

Jag har pratat med A tidigare i kväll och hon har det bra! Det hade varit kallare idag,-15
och riktigt blåsigt och det hade nog inte blivit så mycket skidåkning som tänkt! På eftermiddagen hade de besökt Njarka Sameby, men A hade inte känt igen sig! Det var några år sen vi var där!


                                       Bilden är tagen av Emma Bengtsson

                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar