torsdag 6 januari 2011

Snö, skottning och slappdag

Jag hade bokat in mig på ett Core-pass idag på förmiddagen och hade ställt klockan. Anade oråd när jag såg att köksfönsterna nästan var snötäckta och öppnade ytterdörren på glänt och insåg att det nog kommit ca 3 dm ny snö, som dessutom blåste omkring och vägen såg ut att vara tjock av snö. Jag avbokade mitt träningspass, kanske lite fegt, men jag var inte säker på att jag ens hade hunnit snöa av och skotta fram bilen och ta mig dit i tid.

Dagens träning fick istället bli snöskottning och det blev ett tungt pass! Temperaturen låg runt noll och det var många tunga skyfflar snö att att slänga på snöhögen som börjar bli HÖG! Jag är ganska säker på att vi aldrig har haft så mycket snö här sen jag flyttade hit 1992. Det känns som om snöhögen inte kommer att vara borta förrän framåt påsk och då är påsken sen i år!



Resten av dagen har tillbringats inomhus med lite småpysslande, krabbelurätande och slappande med en ny bok, 'Rosa elefanter' av Karin Brunk Holmqvist. Hon är fantastisk på att bla beskriva äldre skånska människor i deras hemmiljöer och jag har redan skrattat gott åt Artur och Selma, som två av huvudpersonerna heter.

Jag känner mig tillfreds här hemma när barnen är här och en fördel med att "tillfälligt" ha flyttat ut den stora TV:n i vårt "umgåsrum" köket är att jag nästan aldrig behöver känna mig ensam. Är det inte någon som tittar på TV, så är det Fifa11 eller Kinect på Xbox-360 som är igång. Ikväll hade jag sällskap av Wille, som tittade på TV, medan jag lagade middag och smuttade på lite kall saffransglögg.
Det sved i plånboken när jag i december äntligen reparerade mitt 70mm Makro-objektiv och fick betala nästan 1800:-, men som jag saknat det. En av julens amaryllisar är först nu på väg att slå ut och den blev idag skärskådad tillsammans med en hyacint.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar