onsdag 5 januari 2011

Halvfart på trettondagsafton och hög tid att förpassa tomtarna... snart!

Idag var det endast halv dag att jobba och många valde nog att jobba hemifrån och slippa ge sig ut i snö och modd. Det hade nog kommit en ny decimeter under natten och det var mörkt, tyst och stilla ute när jag kvart i sju gick för att hämta E & J:s bil i deras garage. Jag hade lovat att hämta dem i Malmö, när de vid lunch skulle landa på Kastrup efter en månads semester i bla Thailand. Naturligtvis var inte tåget från Kastrup i tid (det är det väl ingen som förväntar sig denna vinter!), men så småningom kom det ett gäng oerhört solbrända men frusna vänner som lyckades stuva in både sig själva och packningen i bilen och jag kunde köra dem hem. Några koppar kaffe, adventsbullar och timmar senare kom jag hem och hade kunnat tänka mig att åka till Thailand vilken dag som helst!

W och kompisen O tog idag tåget själva för att träffa kompisar i "grannbyn". Det är bara att inse att min lille kille inte är så liten längre! Jag fick i varje fall hämta dem eftersom tågen fortfarande pga VINTER (!) går på söndagstidtabell, vilket för oss endast är varannan timme.
Jag lagade "platta köttbullar" med potatis och gräddsås till middag och jag tror att det smakade oss alla.

Jag och W tittar nu på en gammal James Bond-film på TV, Goldfinger, och äter popcorn. Mysigt och just i stunden känns det bra, vilket det inte gjorde för några timmar sen när jag i halvmörker gick ensam hem från E&J. Naturligtvis var det underbart att träffa finaste vännerna igen, men saknaden av att inte längre vara en familj som gör saker tillsammans är stor! Jag kan lika gärna också erkänna att jag både är avundsjuk, rädd och frustrerad emellanåt över att jag kanske aldrig kommer att
ha råd att ge mig och mina barn såna upplevelser som resor är. Jag vet att det finns mycket annat som är viktigare, men jag erkänner ändå.

Jag erkänner också att jag redan är trött på gran och julpynt (blir det fortare och fortare för varje år!), men bestämt att jag ska hålla ut denna veckan eftersom vi inte plockade fram tomtar och tände granen förrän lillejulafton och barnen inte varit här i mellandagarna.
Ingen träning idag, men träningsvärk lite varstans från vattengympan igår, men det är  "sköntont" som träningskompisen A uttryckte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar