söndag 9 januari 2011

Många förlåt och granen utkastad!

 Idag blir det mest "dagens bilder " amaryllisen, då jag varken är på humör eller särskilt stolt över detsamma... det behövs ibland inte mycket för att jag ska skifta från att i varje fall tro att jag mår rätt bra till att bli alldeles ifrån mig av dåligt självförtroende och allmän värdelöshet som tyvärr går ut över barnen i form av både hejdlöst gråtande och ilska, som egentligen handlar om dåligt samvete för att de ska behöva trösta mig! Barn ska inte behöva trösta sina föräldrar och jag skäms över hur mycket mina barn har behövt trösta mig detta senasta långa år.  Hade det funnits en domare här hemma hade jag väl blivit utvisad för osportsligt uppträdande eller kanske charging, för det känns verkligen som om jag ger dem en del otillåtna "tacklingar" emellanåt. Många förlåt har kommit över mina läppar idag och många andra.

Granen är nu även den utkastad och faktiskt fick även ljusstakar och stjärnor försvinna från fönsterna idag.

Kvällen ägnades åt att steka en stor hög med pannkakor, vilket Wille önskat sig som "söndagsmiddag". Jag tror att jag stekte 20 stycken och alla blev uppätna! (Wille fick hjälp av oss andra, ska väl tilläggas)

I morgon börjar vardagen för barnen igen, eller i varje fall för pojkarna som börjar skolan. Alice ska på utvecklingssamtal på tisdag och börjar skolan först på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar