fredag 14 januari 2011

Sushi efter Crosstrainer och Kniven i hjärtat

Ni börjar väl inte tröttna på amaryllisar!?
Tog bort färgen för omväxlingens skull!
Lyckades till slut komma iväg till gymmet för att bli ordentligt varm, dvs svettig, och få igång blodcirkulationen. Jag har jobbat hemma idag och mest suttit stilla och har varit kall om fötter och fingrar hela dagen. Ingen varm mat till lunch heller utan bara två smörgåsar och ett glas juice, vilket inte heller hjälpte till.

Fredag kväll var det inte trångt på gymmet kan jag ju säga och det kändes rätt skönt. Det blev två rundor på Crosstrainern och mitt styrketräningsprogram däremellan. Lite välbehövlig stretching efteråt och sen en rätt snabb dusch för att hinna bli klar innan de stängde.

En hörna av kvällens måltid

Fångade lite sushi på väg hem som jag njutit av tillsammans med ett glas rött. Jag kunde haft det sämre!



Jag har även lyckats få tag på boken som Anna valt för oss att läsa tills vi ska träffas med bokklubben nästa gång i vecka 7. Jag blev väl inte direkt översvallande glad över valet, då jag gjort ett tidigare försök med denna författare och då gav upp. Det var i och för sig många år sedan och jag kommer inte ens ihåg  vilken bok det var. Nu har jag alltså köpt "Kniven i hjärtat", som är skriven av Björn Ranelid och ska göra ett nytt försök. Precis som jag skrev igår så är det precis detta jag gillar med att vara  med i en bokklubb - jag undrar om jag annars någonsin gett Björn Ranelid en ny chans.

"Kniven i hjärtat" är, enligt baksidan på boken, en bok om liv och död, en bok på liv och död för huvudpersonerna. De är David, som mördat två människor och sitter i fängelse med en livstidsdom, och hans son Kasper, som börjar närma sig sin far efter många år av tystnad, skräck och misstro.
Här finns mer att läsa om boken:

Nu gäller det att vara positiv och inte försöka hänga upp sig på Ranelids för mig ibland lite märkliga språk och ibland upprepningar av uttryck. Det kanske bara var den boken och där jag då var i livet, som gjorde att jag varken gillade boken eller honom. Till hans fördel ska jag sägas att jag tycker faktiskt bättre om honom sen jag såg ett avsnitt där han var med i "Stjärnor på slottet".

Tror faktiskt att jag ska ge "Kniven i hjärtat" en chans ganska så snart och säger God Natt!

Tror jag hakat upp mig på pistillerna!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att jag fick veta igår att du bloggar igen. Jag har läst allt nu och du skriver så fint och ärligt om ditt liv. Hoppas att det hjälper till att bearbeta allt det svåra som du fått på din lott.
    Jag tror att du är på rätt väg.

    SvaraRadera
  2. Tack, Gunilla! Jag hoppas och tror också att jag är på rätt väg, men den känns förtvivlat lång, krokig och full av uppförsbackar emellanåt och ibland vill jag helst lägga i backen..

    SvaraRadera