söndag 16 januari 2011

Inga ridstövlar men kalas, träning, ishack, bröd och müsli

 Lördag förmiddag ägnades åt att försöka hitta nya ridstövlar till Alice, tyvärr utan framgång. De vi köpte innan jul är nu tillbakalämnade eftersom de var på gränsen till att redan var för små. Just nu känns det nästan omöjligt att hitta några som passar till hennes smala ben och inte lika små fötter... Fortsättning lär följa en annan helg när vi hittar någon ny ridsportbutik att besöka.

Sen eftermiddag begav vi oss en timme norrut för att fira brors-dotterns 5-årsdag! Helt otroligt att hon redan är fem och en av de bästa presenterna verkade vara läppglanset som hon fick, dvs det är inte alltid de största och dyraste presenterna som blir mest uppskattade.

Kalas brukar innebära mycket och god mat och detta var inget undantag. Vi bjöds på fantastiskt god lasagne och ett par goda sallader och dessutom baguette.
Jag var en av få, vilket innebar två andra plus en hund, som trotsade regnet och tog oss runt i två hala kvarter för att klara av att äta glass, frukt, maränger och chokladsås.

Det kändes om att flyta i en flod på vägen hem i regn och snösmältning och den känslan har funnits kvar idag.


Lite sovmorgon blev det på söndagmorgonen innan det bar iväg på en timmes Body Pump. Lika roligt, och kanske inte lika förvirrat, denna gång och en massa träningsvärk kommer jag säkert att få denna gång också. Ett nytt litet träningspass följde när jag kom hem - hacka lite av isen som har brett ut sig på garageuppfarten.


Lite av trädgården syns igen, men fortfarande rätt vitt!
 Eftermiddagen har ägnats åt lite av varje, bla bakat  "filmjölksbröd", som jag delat med mig av här tidigare (http://kajsapix.blogspot.com/2009/02/hembakt-brod-ar-gott.html)  fast denna gång använde jag yoghurt och fick improvisera lite då det visade sig att jag inte hade så mycket rågkross hemma och inte något vetekli alls. Det fick bli linfrö, ljusa psylliumfrö och pumpakärnor istället. Jag har även gjort en ny omgång av favoritmüslin (http://kajsapix.blogspot.com/2010/01/tror-jag-bara-kastar-mig-rakt-in-igen.html ) och  hunnit läsa några kapitel i "Kniven i hjärtat" och är positivt överraskad!

Amaryllis längst upp   och    längst ner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar