torsdag 13 januari 2011

I kväll blir det träff med PIC-damerna!

Nära i nästa som slår ut i full blom!
Första bokklubbsträffen för i år närmar sig - härligt! I kväll är det dags att träffa de andra i "Pocket I Centrum-klubben" och nästa vecka är det dags för "Elvorna". Fantastiskt inspirerande och det gör att jag läser en del böcker jag nog aldrig annars hade hittat eller valt.
I kväll känns det extra bra att ha något att göra för "det stora vemodet" rullade in igen...  jag är inte så förvånad eftersom jag är ensam i huset igen, hostat mig genom natten och haft huvudvärk hela dagen. Jag som hade bestämt för att försöka låta bli att dricka så mycket kaffe och tänkte att idag var en bra dag för te har nu gjort en stor kopp kaffe och hoppas att huvudvärken ger med sig.

I kväll ska vi diskutera "Det trasiga fönstret" av Jeffery Deaver, som jag redan tidigare skrivit om. Ska bli intressant att höra vad de andra tycker. Jag har inte läst någon annan av Jeffery Deavers böcker om den den nästan totalförlamade privatutredaren Lincoln Rhyme, men skulle gärna göra det. Jag är inte säker på att detta är hans bästa bok även om jag tyckte att den var både intressant, spännande OCH skrämmande.

Ännu mer spännande ska det bli att få veta vad kvällens värdinna valt för bok, som ska läsas till nästa gång. Varje gång vi träffas får jag en massa bra boktips och problemet är att jag med nöd och näppe hinner läsa böckerna som ska läsas till träffarna i PIC och Elvorna. Jag samlar ändå glatt på mig alla tips, ibland hinner man läsa någon extra och vem vet, någon dag får man kanske mer tid att läsa.

Hittade för några dagar sen tillbaka till en sida, som en annan "PICare" rekommenderat och där jag funderar på att registrera mig:
http://www.boktipset.se/
Här kan man läsa vad andra tycker om olika böcker och själv registrera de böcker man läst och ev kommentera dem. Känns som ett bra sätt för mig att hålla reda på vad jag läst, eftersom jag verkar glömma mer och mer och här snabbt kan uppdatera mig.

Det är mycket jag känner mig sugen på, men från tanke till handling är det nu ofta väldigt långt! Jag vill inte ens nämna det TV-rum som i flera månader har väntat på att jag ska börja måla väggarna - jag hoppas att ljuset som så sakteliga kommer ska hjälpa mig.
Sen har jag alla mina bilder - både förstoringar som inte är upphängda eller ens inramade och mitt "album" på nätet som jag bara glömt bort och inte ens längre vet hur jag använder. Web-platsen är ju inte gratis så jag kanske borde göra något med http://kajsapix.se/ 
Några av mina bilder från Mali som borde få en plats på väggen?


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Läser här varje dag nu när du börjat blogga igen men har inte kommenterat nåt ännu, du skriver ju så mycket så jag visste inte var jag skulle börja. :) Men nu ville jag lämna ett litet tassavtryck i varje fall!
    Bokklubb låter spännande, du kanske kan ge mig lite input på ert upplägg. Kanske kan vara nåt att dra igång här i Hstd.
    Ses imorrn!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blir glad för ditt tassavtryck! :-)
    Jag ger gärna tips om du vill starta en bokklubb. Vi har väldans trevligt och diskussionerna är ibland högljudda!
    Trevligt att ses i morrn!
    Kramkram

    SvaraRadera