tisdag 25 januari 2011

Hoppas att ett glas rött istället för rogivande te funkar bättre som sömnmedel!

Jag hann inte hem till mitt inbokade Body Pump-pass, men hade tack och lov bokat ett Zumba-pass en timme senare för säkerhets skull, så alltså blev det Zumba! Det var inte samma ledare som förra veckan och jag vet inte om det var därför det var roligare, lättare OCH svettigare!

Jag lovar att jag ibland faktiskt kan se en del fördelar med att barnen inte bor här vissa dagar,  för visst var det skönt att få träna, komma hem, ta en dusch och sätta sig i soffan med ett glas rött vin och en bok och inte behöva laga middag, förhöra glosor, köra till fotboll eller stall, tjata om att det är läggdags, mm eller ens hänga tvätt! (När barnen är här tvättar jag i stort sett en maskin om dagen)

Boken "Kniven i hjärtat" är snart slut och jag tycker fotfarande om den. Den har dessutom fått mig att förstå att jag tillhör ett utrotningshotat släkte inom den vuxna mänskligheten, vilket bokens huvudperson David inte förstod att han också gjorde när han hade för avsikt att leva med sin hustru resten av sitt liv...

Zumban, eller kan det vara vinet, har gjort mig trött och jag ska gå och lägga mig och hoppas få sova lite bättre i natt. Har de senaste kvällarna provat att dricka Friggs te 'Kvällsro'  för att se om det hjälper, men har inte märkt någon skillnad. Jag somnar hyfsat gott och snabbt, men vaknar flera gånger varje natt och känner mig olustig och ibland illamående. Jag kan ju inte påstå att jag känner mig speciellt utvilad på mornarna när klockradion startar och då brukar jag sova hårt.

God Natt önskar jag alla inkluderat mig själv!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är ett plus att kunna känna att du har den tiden till träning. Så det är bra att du kan se några fördelar också.
    Den där boken verkar intressant, den ska jag läsa framöver. Ska skriva upp den på min lista.
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Kolla annars in www.boktipset.se! Där samlar jag allt jag läst, läser och vad jag vill läsa nuförtiden istället för att ha tex lappar i kalendern. :-S

    SvaraRadera