söndag 25 juli 2010

Tisdagen den 20:e blev en härligt somrig dag i Skummeslöv!

Generösa vännerna Tina och Thomas bjöd på en fantastisk sommardag med, som vanligt, massor av god mat och dricka och ovanpå det finfint strandväder och en väl tilltagen fikakorg!

Jag, Alice och Wille anlände vid lunch ungefär samtidigt som Ingela och Lasse, vänner till Tina och Thomas från Stockholm. Vi bjöds på en alldeles färsk pastasallad med kyckling, ruccola och soltorkade tomater och ett svalt glas vin därtill. Det är väl bäst att jag tillägger att det endast var vi vuxna som drack vin!

.
Efter lunchen lastades skrindan med strandattiraljer och fikakorg och vi fick några sköna timmar på stranden och i faktiskt rätt behagligt vatten till och med i mitt, badkrukans tycke.
.
Thomas lagade framåt kvällen en fantastisk paella till oss. Mycket förberedelser av alla ingredienser, men som åskådare bara njöt man av först de härliga färgerna vid tillagandet och sen ännu mer av den goda smaken vid intagandet. Ett gott sydafrikanskt rosévin Mulderbosch därtill gjorde inte kvällen sämre!








.
Det blev en härlig kväll utomhus och det blev onsdag innan vi kröp till sängs och sov gott!

På onsdagmorgonen tog jag och Tina en snabb promenad via stranden och köpte nybakade källarfranska till frukost, som sen smakade så gott. Det blev en lång frukost, men vi lyckades komma iväg innan 11 och styrde nu kosan nordost mot Kaggebo, som ligger vid kusten ca 5 mil norr om Västervik, för att snyltsemestra hos andra generösa vänner, Eva och Jonas. 37 mil senare ca klockan 16 var vi där och det ska jag berätta med om snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar