söndag 18 juli 2010

Kan inte kalla det att börja om...

... när man gjort det så många gånger och sen tappar tråden igen. Jag syftar på mitt skrivande här! Det blir ju som 'Flickan och vargen'! Det får helt enkelt bli sporadiska inlägg när min tid och mitt humör finns för detta.

Semestern, del 2, har äntligen börjat! Del 1 var en härlig vecka på Gran Canaria i mitten på juni, men det känns redan som väldigt längesen. Det var en skön vecka med avkoppling och umgänge med hela stora familjen, dvs mina barn, mina föräldrar och min bror och hans familj.

Här är en bild på mig och mamma, som var den stora 'orsaken' till att vi var på Gran Canaria! Ingen kan väl tro att hon (kvinnan till vänster på bilden alltså!) har passerat 70 med ca ett dygn!

.
.
.
.
.
.
.
Här är mormor/farmors lilla samlade skock av barnbarn, samma morgon som hon gratulerades.


.
.
Igår varnades det för dåligt väder, det första på länge kändes det som, och jag var bjuden på Trädgårdsfest! Inte så roligt med regn, åska och vind på en sådan tillställning! Men Anette, festföremålet, hade beställt fint väder och var väl värd det fina vädret vi fick igår kväll!

Vi bjöds bland annat på otroligt god hemlagad paella och vi hade en supertrevlig kväll i Anette och Davids trädgård.


.
.

.
Idag har det blivit en lugn semesterdag - visserligen en något hektisk morgon innan Max kom iväg med Gantofta IF:s juniorlag till Gothia - men därefter lite pysslande här hemma och en tur för mig och Alice till 'Outleten' i Höganäs. Vi gjorde väl inga jättefynd, men lyckades göra av med lite pengar på både kläder, böcker, porslin och en ihopfällbar picknick-korg. En fika behövdes efter detta!

2 kommentarer: