torsdag 6 maj 2010

Sorg är relativt och hästjobb hjälper!

Jag vet att det finns saker som är mycket sorgligare, men att se sitt hem, som man byggt upp tillsammans med någon i nästan tjugo år splittras känns sorgligt för mig just nu!

Vissa saker kan det väl till och med i och för sig vara skönt att bli av med! Man blir rätt hemmablind och upptäcker saker som har stått på samma ställe i många år som jag nu helt plötsligt får syn på och tänker "men guuud varför står den där fortfarande" och dessa kommer jag inte att sakna, som tex den halvfärdiga segelbåtmodellen UTAN segel!

Jag tycker ju att det är skönt att rensa och få ordning, men det finns också saker som är förknippat med minnen och upplevelser och de är inte lika roliga att skiljas ifrån även om vi försöker dela i samförstånd.
Emellanåt undrar jag om det var rätt beslut att bestämma sig för att stanna kvar i huset som man bott tillsammans i så länge och jag tror att jag till stor del gör det för barnens skull men också för att jag inte riktigt är redo att ta ett större steg i någon obestämd riktning.

Barnen, deras aktiviteter och jobbet gör att jag oftast lyckas stå upprätt och hålla styrfart, men visst känns det vingligt emellanåt.

Emellanåt beklagar jag mig över all tid som jag lägger på att köra barn och ibland behöva hjälpa Alice i stallet och på ridtävlingar, men det är också en befrielse att smita från mörka tankar och vardagliga bekymmer.

De två senaste helgerna har det tex varit både Klubb-, Lokala- och Regionala hopptävlingar i Viarp och mycket tid har spenderats där både som funktionär, åskådare och fotograf.

Alice nådde blandade resultat, varav en vinst på lilla B-ponnyn Yr.
På VKRK:s sida kan man läsa mer (under medlemmars tävlingsresultat)


Det är sista året hon får tävla B-ponny och även om jag tycker att hon börjar se lite för stor ut på YR så förstår jag att hon passar på! De är fortfarande söta tillsammans!


Lite hästbilder från tävlingarna den 25/4 och första majhelgen:



1 kommentar:

  1. Håller med om att Alice ser ut att växa ut sadeln, men om det är hennes vurpa som du plåtat så tycker jag att det ser ut som om det är skönt om inte fallet är för högt.... Hur går stickningen? /Kram

    SvaraRadera