tisdag 3 januari 2012

Kort vecka och ingen vinter!

Amaryllisen är på väg ut med julen!
Den lediga dagen igår som skulle bli en dag hemma med utstädning av den lilla jul jag i år plockat fram varvat med filmtittande, gick om intet. Inte för att dagen blev sämre för det! Förmiddagen tillbringades i stallet med Alice och efter dusch och snabb lunch åkte hon och jag iväg på en runda för att uträtta diverse ting, som tex till fotografen för att ta Id-kort på Alice, till banken för att beställa bank- och id-kort, till hästbutiken för att handla "behövliga" grejor som dottern uttryckte det, köpa nytt strykjärn, då det förra helt plötsligt la av på nyårsdagen och så lite matinköp då kylen behövde fyllas på när nu barnen ska bo hos mig i två veckor .
Efter middag och röjning i köket blev det en Harry Potter-film för mig och Wille. Han har kommit igång ordentligt med att läsa Harry Potter och är snart klar med den 3:e boken - Fången från Azkaban. Jag är så glad att han tycker det är kul att läsa. Det har varit lite si så där med det tidigare.

Idag har det varit en dag på jobbet och stämningen sådär på grund av olika anledningar. Tack och lov är vi lediga på torsdag och fredag så det blir alltså bara två dagar att jobba denna vecka. Jag hoppas att det nästa vecka är lite nya tag och ny energi hos mig, men stämningen får nog bli lite bättre om man ska orka.

Stormen Emil viner runt huset nu i kväll tillsammans med regn och cirka 4 plusgrader och det känns inte som vinter!
Förra året vid den här tiden såg det ut så här:


2 kommentarer:

  1. Kajsa! Jag har precis gett dig en award ;))

    http://linda-lostinswitzerland.blogspot.com/2012/01/kreativ-blogger-award.html

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack!! Du är snäll! Hittade detta först nu och förstår att det förpliktigar! :) Så är det när man inte är så aktiv som man tänkt sig... varken med bloggande eller annat och med ett bultande och ömmande öra så blir det till att försöka "följa reglerna" en annan dag. KRam

      Radera