onsdag 9 februari 2011

Skönt trött!

Ostadiga ben ska bli stabila!
Efter två dagar på kontoret blev det en dag med jobb hemifrån. Det kändes lika skönt som vanligt att slippa  bilresan och köerna! En av anledningarna till att det blev hemifrån idag berodde på att jag hade tid hos farbror doktorn klockan två. Visste inte vad jag skulle förvänta mig eller vad jag själv ville försöka säga innan jag kom dit, men tror och hoppas att detta nu blir en början på något som ska leda till en ännu mycket mer stabil JAG!
Eftersom barnen, härligt härligt, är hos mig denna veckan så blir vissa av kvällarna rätt hektiska, vilket jag egentligen inte har något emot om det inte hade varit för att det blir svårt att få ihop en middag tillsammans, och i kväll har det varit en sån kväll.
Efter jobbet åkte jag med Alice till stallet för att göra i ordning Orchidé och ta med henne till hoppträningen några kilometer bort. Detta lilla arrangemang på onsdagkvällarna tar oftast totalt två och en halv timme vilket gör att vi inte är hemma före klockan åtta och idag var den nästan halv nio innan vi var hemma igen och snabbt skulle försöka fixa lite kvällsmat som fick bli toast. Wille hade hungrigt väntat på oss och lyckades få i sig två toast, vilket han inte brukar orka. Jag var också hungrig och tyckte att det smakade bra med ost, rökt skinka, tomat och, det viktigste av allt, Maille's Provencale-senap i min toast, som jag snabbt fick kasta i mig innan det strax före nio var tid att köra till konstgräs-planen sex kilometer iväg för att hämta Max och en av hans kompisar som varit på sin fotbollsträning. Tur att Max hade lyckats få skjuts dit!
Väl hemma igen hann vi med ett litet läxförhör med engelska glosor och nu är tvätten upphängd, den grusiga hallen dammsugad och jag är trött, men skönt trött!

Jag säger God Natt och hoppas att morgondagen ska bli bra!


3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Hoppas att du hinner vila lite också!

    SvaraRadera
  2. Det är helt ok! Det finns ju inte så mycket att läsa ännu eftersom den är helt färsk men jag hoppas att det kommer att rulla på.

    Ses ikväll!
    Kramkram

    SvaraRadera