onsdag 18 juli 2012

Semester utan sol och värme...

känns ju sådär och jag som många andra blev sugen på att hitta en resa till sol och värme!
Ganska snart insåg jag dock att resorna inte var billiga, inte till de resmål vi ville åka och dessutom var det svårt att hitta en vecka sammanhängande som jag och barnen skulle kunna åka tillsammans.
Alltså får man göra det bästa man kan av det här hemma och hitta på andra saker... risken för att bli slö av att ligga på stranden hela dagarna och kanske bränna sig är ju minimal i år!
Istället har det än så länge blivit lite småutflykter - en dag på Falsterbo Horseshow med Alice, två dagar med alla tre barnen i Göteborg med obligatoriskt Lisebergsbesök, en runda på Landskronakarnevalen, en trevlig spontan sommarfest hos en kär granne och lite extra goda glassar och några restaurangbesök.

Idag hoppas vi att regnet håller sig borta så att vi kan åka sommarrodel! Det var många år sen sist, men  ett glatt minne, vilket vi hoppas att det blir idag med!

Alice och hennes härliga konfirmationsgäng!
Min semester startade samma helg som Alice konfirmerades. Konfirmationen var fin och känslosam för både konfirmander och nära och kära. Mycket sång, musik och dans och jag delar gärna med mig av den sång Alice framförde i Kvistofta Kyrka lördagen den 8.e juli. Sarah Dawn Finders 'Kärleksvisan' (det var tur att någon såg till att jag hade en näsduk till hands!)

Länk till YouTube - Alice framför 'Kärleksvisan'




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar