söndag 20 mars 2011

Sol och soffa! Äntligen!

Helgen har, som vanligt, gått alldeles fort! Barnen 'flyttade' till mig i fredags och det var en bra början på helgen även om det tog lite tid att få alla samlade till den kvällens tacos. :-)

Lördagen ägnade jag mest åt min taxirörelse. Vi hade visserligen en hyfsat lugn morgon med nästan gemensam frukost (den snart 17-årige sonen klarar man inte att vänta in till frukostbordet), men snart var det dags att köra en förkyld Wille till hans tennislektion. Jag passade på att ta mig en liten långsam löprunda på drygt 5 km. Härligt att titta ut över havet när man springer och  när det dessutom inte blåser så mycket.
Jag hann se lite av Willes lektion och han börjar få kraft i sina slag. Riktigt snyggt spelat!
Vi skyndade oss hem eftersom Max behövde bli körd till sin samling för fotbollmatch och när han var lämnad i grannbyn så var det bara att vända hem igen, dra på sig lite varma kläder utanpå löparkläderna och köra ner till stallet, där Alice gjort i ordning Orchidé. Vi lastade Orchidé och åkte iväg till ridhuset och tack och lov var det den här gången inte så kallt att vänta där medan Alicer red,. En kanpp timme senare var det dags att köra tillbaka till stallet, koppla av transporten och släppa ut Orchidé och hennes kompis Molle i hagen igen och sedan köra Alice tillbaka till ridklubben där hon skulle på möte med ungdomssektionen.

Klockan var nu över tre och DEN lunchen smakade rätt bra som jag fick äta i ett varmt och soligt uterum! Mer och mer börjar det verkligen kännas att våren nog faktiskt kommer i år också!

Jag och Wille (mest Wille) bakade sedan en kaka! Dags att lära Wille hur ugnen fungerar och han tyckte nog att det var lite läskigt!

Idag har solen fårr kämpa lite mer för att komma fram, men fåglarna har kvittrat helt hysteriskt! Härligt!
Jag lyckades få med mig pojkarna till EM Möbler på eftermiddagen, medan Alice var på en 2-timmars härlig uteritt med två andra hästar (och ryttare!).
Vi skulle egentligen bara kolla in en soffa jag tittat själv på en gång tidigare, men nu är den beställd! 8 veckor har vi nu på oss att ha ett rum färdigt att ställa den i! Det borde väl få lite fart på mig!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar