onsdag 23 februari 2011

Biokväll med yngste sonen - vi gillade den lite olika!

Det är en fantastisk fördel att kunna jobba hemifrån, att kunna unna sig några minuter mitt i arbetsdagen med barnen när de är hemma och åka hämta dottern så att hon slapp vänta 50 minuter på nästa tåg, men å andra sidan blir arbetsdagen ganska utdragen... strax efter klockan 18 var det i varje fall dags att avbryta dokumentationsjobbet för dagen för att laga middag till mig och barnen. Det fick bli något icke så fantasifullt som korv och potatismos och en vanlig grönsallad, men mätta blev vi i varje fall.

Jag och Wille har sen varit på bio och sett Gullivers Resor i 3D! Jag vet att den fått urusla rcensioner, men Wille ville ändå gärna se den efter att ha skrattat åt trailern och för att han gillar Jack Blacks, som gör huvudrollen. Wille tyckte också att den var helt ok och skrattade högt några gånger, medan jag på min höjd drog på smilbanden. Den var verkligen dåligt gjord, nästan pinsam emellanåt och helt meningslös i 3D! Men, det var mysigt att gå på bio, bara jag och Wille, dela på en mellanstor popcorn och medhavd dricka.

När vi kom hem hittade vi Alice i soffan tittandes på DVD-filmen "Anger Management" med Adam Sandler och Jack Nicholson. Hon irrirerade sig högljutt på Jack Nicholsons rollfigur som Dr. Buddy Rydell, som är ganska provocerande och instabil.

Max har ett par kompisar här och eftersom han la sig klockan fem i morse, när han gav upp 'lanet', och steg upp någon gång vid 13-tiden lär han väl inte gå och lägga sig på en stund än, vilket jag ska.
Jag har kommit ca 100 sidor på Bokklubben Elvornas nuvarande bok "Sånt man bara säger" av Helena von Zweigbergk. Jag vet inte rikigt vad jag tycker.. den är relativt lättläst och intressant, men jag blir inte riktigt klok på huvudpersonen Sussie, lite martyrlik men lite för kall för min smak, än så länge, kanske jag ska tillägga. von Zweigbergk verkar ändå bra på att beskriva relationer, som den mellan dessa två systrar, och kanske växer boken när jag fortsätter, vilket jag alltså tänker göra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar