måndag 2 augusti 2010

En långsam och klibbig måndag!

Jag måste erkänna att jag inte märkte av de fem killarna som tillbringade sin natt i vårt uterum med att lana. Jag somnade visserligen inte förrän halv-ett och när jag med dundrande huvudvärk vaknade vid halv-nio tyckte jag att de var väldigt tysta. Det visade sig att de gått hem och Max låg på sin säng och sov med kläderna på. Uterummet var fyllt av datorer, sladdar, tomma Cola-flaskor och lite popcorn-rester på golvet, men det blev Max problem att få ordning på efter han väckts vid ett-tiden.

När jag hämtade Wille hos Charlie igår kväll hade han en liten söt kelig kattkompis på ryggen!

Jag hade tänkt ge mig ut på en liten löprunda någorlunda tidigt, men med den huvudvärken fick det vänta. Kände mig så småningom lite piggare och gav mig iväg vid 11-tiden. Det hade hunnit bli rätt varmt, men framförallt var luftfuktigheten hög. Nere i Råå-dalen var det lerigt på en del ställen av nattens regn, hyfsat svalt då det är skuggigt, men som sagt klibbigt. Det kändes rätt tungt att springa, speciellt på slutet, men visade sig inte gå långsammare än vanligt.

Jag vet inte hur länge jag sagt att det snart är dags att utmana höften på längre rundor än 5km, men när man kommer ut så sällan som det just nu blir är ju frågan om flåset ens räcker. Vi får väl se om jag får mer tid när semestern är slut!!!
På eftermiddagen blev det en runda in till Helsingborg. Max skulle på scanning hos kiropraktorn och Wille behövde klippas. Det är nu ordnat.
Kanske lite svårt att se på bilden hur klippningen blev, men det är bra mycket kortare än på bilden med kattungen.

Jag har fått ett par livstecken från Alice och hon verkar ha det jättebra. Hennes häst på lägret heter Sandressa och Alice messade idag att hon tycker jättemycket om henne. Vi får hoppas att det håller i sig.

Jag hittade avelsstoet Sandressa på lägrets hemsida och kunde där läsa om henne och tom hitta en bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar