tisdag 9 juni 2009

Beachhandboll och löpning!!

Jag vågar väl knappt skriva här att jag ÄNTLIGEN tycker det är roligt att springa, för det sätter ju en viss press på mig att fortsätta! Fast det känns faktiskt inte som om det gör något eller skulle vara ett problem!

Jag trodde ju inte jag orkade att springa mer än ett par kilometer och har därför hållt mig till att "powerwalka", men som den ögontjänare man är räckte det att åka till Pålsjö skog och springa en kväll!! Där var så mycket folk så när man väl börjat springa kunde man ju inte stanna för då kanske någon såg det!! Så urlöjligt egentligen, men det fick mig att inse att jag faktiskt orkade springa 5 km! Det är kanske inte så långt, men jag är supernöjd!!
Jag försöker komma ut två till tre gånger i veckan och springer till och med 6,5 km och överlever!
En av fördelarna med att tycka om att springa är att det är nära dit och börjar precis när man själv vill!

Genom att använda en gratis "träningsdagbok" som finns på http://www.funbeat.se/ började jag att registrera mina promenader som blev powerwalking och nu löpning. Jag kunde sätta upp mina egna personliga mål.. hur många gånger i veckan jag vill röra på mig och hur många minuter sammanlagt och detta har både triggat och peppat, även om jag i perioder haft svackor, men det får man ha!
Thom är ju dessutom en till löpning, minst sagt, väldigt positiv person och han och nya löparskor har inte försämrat mina chanser!


Något som jag nog däremot inte hade orkat är att spela Beachhandboll!

I lördags var jag, och många fler, och tittade på semifinaler och finaler för skolklasser, i Olympic Vikings arrangemang, där bla Alice klass 5A från Gantofta skola var med. De förlorade semifinalen, men vann sedan matchen om 3:e pris och det är härligt att se hur denna klass, i olika konstellationer i olika idrotter, ofta tar sig rätt långt tack vare sin fina klass-sammanhållning och en underbar lärare och coach!


Tre klasskamrater som ursprungligen spelade i samma fotbollslag har nu tre olika lagtröjor!

Gantoftas 8:a hade också ett lag som gick ända till final och där förlorade knappt! Det var rätt mycket hårdare tag i 8:ornas matcher, nästan rena brottningsmatcerna, och tjejerna var riktigt vassa och starka - de släppte inte bollen till något pris!


Det är roligt med denna typ av tävlingar där killar och tjejer kan tävla tillsammans på ganska lika villkor!
3 bilder från Alice match om 3:e pris:
Även gårdagens stjärnor spelade mot dagens och visade att gammal är äldst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar