onsdag 28 januari 2009

Tulpaner hjälper mot det gråa!

Detta nästan ständiga gråa väder vi lever i här i Skåne tar på mitt humör!
Det är kanske inte snällt att kalla det "öststatsväder", och Wille tycker inte att det är roligt att vi säger ständigt novemberväder eftersom november är "hans" månad, men det är
INTE roligt! Emellanåt känns det som om molnen håller på att trilla ner på en och man kan nästan ta på dem.

Tulpaner hjälper!!

De ger mig på nåt sätt hopp om att våren kommer och att snart ser vi FÄRGER utomhus igen!

De första tulpanerna landar hemma i en vas ibland redan till nyår!
... och visst går vi mot LJUSARE tider!
Idag gick solen upp 08.11 och ned 16.34. Vi har 18 minuter mer ljus på morgonen och 1 timme och 2 minuter på kvällen sedan det var som mörkast den 20:e december!

1 kommentar:

  1. Jag hittade dig eftersom du följer Humlan, då står det i min instrumentpanel i Blogger, jag kollade vem det var och voilá det var du! Google ser dig. Alltid.
    /Johanna

    SvaraRadera